środa, 17 września 2014

Oczywiste oczywistości.

Jak powszechnie wiadomo, im dziecko starsze, tym więcej uwagi potrzebuje .. niby to takie oczywiste, a w rzeczywistości niezwykle szokujące. Moja mała była taka mała, spokojna, słodziutka i bezbronna .. teraz czasem boje się podejść .. 

Coraz rzadziej tu zaglądam, o odwiedzaniu innych blogów nie wspomnę .. wszystko za sprawą nadpobudliwej Blanuli. Nigdy nie przypuszczałam, że wychowywanie dziecka może być tak męczące. Wiedziałam, że jest .. ale że aż tak?


Odkąd okazało się, że moja ukochana na siatce centylowej znajduje się poniżej trzeciego centyla .. zachodzę w głowę, żeby doszła do normy. Od początku mało jadła, była chudziutka i drobniutka .. także moje mleko zmniejszyło swoją ilość do minimum. Za namową pediatry postanowiłam ją delikatnie dokarmić i o dziwo je i je i najeść się nie może .. tyje w oczach, mniej płacze i więcej się bawi. Niestety po 3,5 miesięcznym karmieniu wyłącznie piersią musiałam dołączyć niewielkie dawki mleka modyfikowanego i tu mogę polecić mleko Nutricia Bebiko - podobnie jak u innych znajomych, nie wywołuje skutków ubocznych. W między czasie poczytałam trochę o relaktacji i oczywiście postanowiłam zadziałać .. o dziwo mogę stwierdzić, że to nie mit - to czysta prawda. Pobudzenie laktacji laktatorem pomogło i z niewielkich ilości mleka zrobiły się pełne piersi. Fakt, że wymaga to poświęcenia .. co godzinę w ciągu dnia odciągam mleko, tak że co dwie godziny mała może się spokojnie najeść. Mleko modyfikowane podaję tylko góra dwa razy dziennie, rano i wieczorem, kiedy nie nadążam z produkcją .. kolejny fakt, mleko modyfikowane jest bardziej syte i mała śpi po nim nawet 5 godzin, natomiast moje z uwagi na wysoką przyswajalność wystarcza jej na max 3 godziny. Tyle o problemach ..

Mija już 4 miesiąc życia mojego skarba. Praktycznie w każdym tygodniu życia przybywa jej nowych umiejętności. Ostatnio ćwiczy głos i strasznie głośno piszczy, uszy opadają .. ale zabawa jest niesamowita. Uwielbia bawić się nóżkami, a całowanie stópek to największa przyjemność. Kąpiel - niedawno jeszcze spokojna i przyjemna, teraz pełna radości z mokrą powierzchnią wokół wanienki. Pełna szafa ubranek szybko się kurczy - mała w niezauważalnym tempie rośnie, a wraz z nią rosną pampersy. Czy wszystkie niemowlaki mają tyle energii? Tak głośno domagają się uwagi? Śmiało mogę przyznać - padam z nóg .. mój odpoczynek dobiegł końca, nadchodzi kolejna porcja słodkiego niemowlaka ..


Pozdrawiam i szczerze podziwiam wszystkie wytrwałe mamy 
:*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz